Is jou sales team al digitaal proof?

Wist je dat 75% van de zakelijke klanten social media gebruikt om onderzoek te doen?

Het b2b landschap is veranderd. Klanten hebben online veel informatie tot hun beschikking. Maak hier dus gebruik van en beïnvloed hun koopproces.

Om mee te kunnen doen moet je digitaal gaan anders loop je omzet mis en verlies je klanten.

Online Sales is geen apart vak maar een toevoeging op je offline salesactiviteiten. Het fijne van online sales is dat het meetbaar is of-te-wel je weet je return of investment (ROI). Het maakt je salesproces inzichtelijk waardoor je op een juiste wijze sturing kan geven binnen je salesteam.

Hoe kun jij online sales inzetten?

  1. Zorg allereerst voor je online zichtbaarheid.
  2. Laat een gebruikersvriendelijke website bouwen, door bijvoorbeeld onze partner Your Dutch Media.
  3. Zorg dat je teksten SEO vriendelijk zijn.
  4. Maak een bedrijfsaccount aan op diverse diverse social media kanalen zoals; LinkedIn, Facebook en Instagram.
  5. Hierna volgt een een social media plan inclusief kalender.
  6. Met een nieuwsbrief hou je de echte fans op de hoogte, maak een inschrijfknop op je website en onder aan je e-mail.
  7. Werk aan reviews en deel deze vervolgens via je verschillende kanalen. Verzamel reviews door aan after sales te doen, lees ook eens onze blog “Recensies en reviews waar je wat mee kan!

Wanneer je een zakelijke account gebruikt, krijgt inzicht in data. Analyseer de data en laat vervolgens deze data voor je werken!

Zorg er ook voor dat jijzelf of je medewerkers online zichtbaar zijn. Een up-to-date LinkedIn profiel, het re-posten van bedrijfsberichten, het schrijven van blogs en misschien zelfs blogs dragen bij aan het bereik.

Als dit allemaal staat kan je aan de vervolg stappen gaan denken om ook echt online leads te genereren. Wist je dat je erachter kan komen wie jouw website bezoekt, hoelang en op welke pagina? Behoorlijke warme leads die kunnen worden opgevolgd door telefonische acquisitie.

Benieuwd hoe jij online sales kan toevoegen aan je team of zelf kan inzetten? Wij helpen je graag zodat ook jou offline salesteam online gaat en toekomstproof is.

signature Marit Westra oprichtster IforSales