Recensies en reviews waar je wat mee kan door IforSales

Jouw gasten hebben een heerlijk verblijf gehad, voortreffelijk gegeten, ze vinden dat je een tof evenement hebt neergezet. Of ze vonden de ervaring wat minder, ook dat kan de beste overkomen.

De rekening is betaald en dan is het stil.

Terwijl jij juist graag wil weten hoe de ervaring is geweest. Misschien stuur je nog een enquête in de hoop dat hier een reactie op komt. Maar wist je dat maar 10% de moeite neemt deze enquête in te vullen? Vervolgens is van deze 10% de feedback vaak zeer beperkt.

Zonde, want deze gasten zijn jouw ambassadeurs en zorgen weer voor nieuwe klanten.

Ook wanneer de ervaring wat minder was wil je dit natuurlijk weten. Zo kan je continue verbeteren waardoor je service alleen maar beter wordt. Dus pak de telefoon en bel iedere gast/klant na! Want uit onze ervaring blijkt dat wanneer er wordt gebeld, je van 80% van de gasten uitgebreide feedback ontvangt.

Gasten ervaren deze persoonlijke aandacht als zeer positief wat zorgt voor een hogere klanttevredenheid en klantwaarde (customer lifetime value). Daarbij kom je er als eigenaar/directeur achter wat er goed gaat binnen je organisatie, maar ook wat er beter kan.

Wat je bijvoorbeeld kan doen om klantwaarde te verhogen, is tijdens het gesprek alvast de volgende overnachting of diner boeken. Wanneer je bedrijf meerdere locaties heeft kan je ook een reservering maken voor één van de andere locaties. Ook kan je een kortingsvoucher weggeven waarmee zij een vriend(in) kunnen verrassen.

Laat mond-tot-mond reclame werken voor jou en zorg voor terugkerende (leisure) gasten en klanten!

Wil je weten hoe je aftersales aanpakt? Vraag bij ons een handleiding aan en wij helpen je gratis op weg.

Zelf geen tijd? Ook kunnen wij de aftersales oppakken.

Marit Westra oprichtster IforSales