Blog IforSales klanttevredenheid

Klanttevredenheid, wat is dat eigenlijk en nog belangrijker hoe bereik je dat?

Klanttevredenheid zegt iets over in hoeverre de diensten en producten van jouw bedrijf aan de verwachtingen van je gasten/klant voldoen. Dit kan je sturen door het beïnvloeden van je service en kwaliteit maar ook door de boodschap die jouw bedrijf online met social media en pr uitstraalt.

Een hogere klanttevredenheid zorgt er uiteindelijk voor dat klanten en gasten positief zullen praten over jouw bedrijf, terugkeren en misschien zelfs nieuwe klanten aanbrengen.

Kortom binnen je bedrijfsvoering is klanttevredenheid key!

Om hogere klanttevredenheid te kunnen bereiken zal iedereen binnen het bedrijf moeten samenwerken en hetzelfde doel voor ogen hebben.

Enkele tips om dit te bereiken:

  1. Communicatie is heel belangrijk! Zorg dat alles duidelijk is zowel intern als extern bij je klant.
  2. Stel deadlines en kom je afspraken na! Maak deze ook inzichtelijk voor jezelf, je collega’s en de klant.
  3. Zorg dat je offerte compleet is en alle informatie bevat die de klant nodig heeft om een beslissing te nemen.
  4. Zorg voor persoonlijk contact, bijvoorbeeld wanneer de klant een vergadering bij je organiseert zorg voor een persoonlijk ontvangst of loop even langs in de pauze.
  5. After sales zorgt voor klanttevredenheid. Lees ook eens de blog “ Recensies en reviews waar je wat mee kan”, waarin ik meer vertel over mond-tot-mond reclame en after sales.

Ook een hogere klanttevredenheid behalen en het beste uit jouw commerciële team behalen? Wij nemen graag jouw commerciële organisatie onder de loep en geven advies.

Marit Westra oprichtster IforSales